zaterdag 3 juli 2010

Afdruk samenvoegen

Een voorbeeldje, ik heb iemand gezien die een lange adressenlijst voor zich had liggen en alle adressen aan het typen was op etiketten.  De lijst was gemaakt in excel en het duurde meer dan een voormiddag voor ze al de etiketten had overgetypt.  En dan hebben we het nog niet gehad over de fouten die eventueel kunnen optreden.
Komt je dit bekend voor?  Leer dan de functie Afdruk samenvoegen en bespaar véél tijd!

Ik merk meer en meer dat mensen in een professionele werkomgeving de functie Afdruk samenvoegen niet kennen en dus niet gebruiken.  Zelf gebruik ik deze functie toch wel erg regelmatig.

Wat is nu de functie afdruk samenvoegen en waarvoor kan ik het gebruiken?
Stel je voor dat je een adressenlijst hebt en je wilt etiketten afdrukken.  Stel je voor dat je een lijst van namen hebt, je wilt naar hun sturen, maar het toch wat persoonlijker maken en hun aanspreken met hun naam.  Of je hebt een lijst van namen en e-mailadressen en je wilt een gepersonaliseerde nieuwsbrief rondsturen.  Hiervoor kan je dus de functie Afdruk samenvoegen gebruiken.  Deze functie vind je in Word en word soms ook wel Mail Merge of Verzendlijsten genoemd.

Omdat er op het internet voldoende handleidingen hierover bestaan, ga ik mijn tijd niet steken in het hier uitschrijven van de stappen, maar verwijs ik door naar de sites.
Office 2003/2007


Office 2003
Office 2007

Hopelijk heb ik toch een aantal personen "bekeerd".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten