Uit het boek Getting Things Done van David Allen: "Een project is in mijn definitie een project als een gewenst resultaat waarvoor meer dan één actiestap nodig zijn."
In het verleden had ik al een paar keer geprobeerd een projectlijst op te stellen. Eén van de keren had ik dat geprobeerd in Outlook aan de hand van het boek van Taco Oosterkamp: Elke dag je hoofd en inbox leeg. Maar elke poging voelde niet 'goed', ik vond niet dat de lijst werkbaar voor mij was, ik vond ook niet dat ik nog een overzicht had. Ik wou graag mijn projectenlijst opdelen in een aantal grote onderverdelingen, zoals naar mijn verschillende werkplaatsen, het vrijwilligerswerk dat ik doe, ... en dan wou ik soms per werkplek ook nog onderverdelingen maken naar de grote lijnen in het werk.
Sinds vorige week gebruik ik een mindmap als projectenlijst en vind dit wel werkbaar. Ik heb takken gemaakt naar de grote onderverdelingen in mijn leven en dan soms per werkplek nog een aantal andere werkplekken. Ik gebruik hiervoor Mindmeister. Hieronder vind je een screenshot van mijn projectenlijst.
Gisteren heb ik nog over mindmapping gelezen en dat je ook moet gebruik maken kleuren en plaatjes om uw rechterhelft te stimuleren zodat je meer creatief kan denken. Ik heb al gezorgd voor de kleurtjes, maar ga nog proberen om geschikte plaatjes te zoeken en te gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten